L’equip de Govern va publicar ahir una nota lamentant la falta de lleialtat institucional i el joc brut al qual ha recorregut el PP convocant una roda de premsa per a realitzar un balanç mentider i tendenciós del primer any de govern de PSPV i Compromís.

Com ja s’havia anunciat fa dies, tots els grups polítics amb representació en el Consistori havien acordat en Junta de Portaveus traslladar el balanç del primer any de govern i el debat sobre l’estat de la ciutat al mes de setembre perquè aquestes valoracions no coincidiren amb el període previ a les eleccions generals.  Però el PP va decidir incomplir-ho de manera expressa, convocant una roda de premsa farcida, a més, de mentides i dades desvirtuades.

El comportament del PP és especialment injustificat ja que fins el dia 15 de juny no es pot parlar del primer any del nou govern municipal.   Ahir es celebrava un any que la ciutadania, amb els seus vots en les urnes, va decidir que ja tocava acabar ams 24 anys d’una gestió nefasta i enfrontada als castellonencs i les castellonenques.

Sembla que l’explicació a aquestes actuacions, com les de parlar de Venezuela p.ex., esté en les perspectives electorals.  Les autèntiques, no les manipulades que es publiquen.  Com a mostra, i com comenta ElConfidencial,  Lo más granado de los fondos del mundillo inversor español, congregado el lunes por la mañana en el Hotel Villamagna de Madrid, no daba crédito a lo que oía.  Miguel Temboury, subsecretario de Economía y número tres de Luis de Guindos, lanzaba una previsión del resultado electoral del 26 de junio que ponía los vellos como escarpias al auditorio: 115 escaños para el PP (123 en los comicios de diciembre), 39 para Ciudadanos (40 en diciembre), 89 para el PSOE (90) y… 88 para Unidos Podemos, la coalición del partido de Pablo Iglesias e IU (lo que supondría una impresionante subida desde los 71 de hace cinco meses).

Eso significa que entre las dos formaciones de izquierdas alcanzarían la mayoría absoluta (cifrada en 176 escaños), o al menos se quedarían al filo de la misma si finalmente sus resultados son algo inferiores a estos pronósticos. En todo caso, les bastaría con el apoyo de cualquier formación regional para gobernar. Y la suma de PP-Ciudadanos, la combinación favorita del mundo del dinero para formar Gobierno, se quedaría en 154 asientos, a años luz de una mayoría suficiente para ello. 

Temboury aterroriza al mundo financiero: vaticina 177 escaños para PSOE-Podemos. Blogs de El Confidente  http://goo.gl/rTiM6G