25 persones aturades han començat a entrenar una nova cerca de treball en la Llançadora d’Ocupació, impulsada per l’Ajuntament, la Fundació Santa María la Real i Fundació Telefònica, amb el cofinançament del Fons Social Europeu.  L’equip d’aquesta nova llançadora està constituït per 25 persones aturades (14 dones i 11 homes).  La llançadora permetrà millorar les competències i incrementar les seues possibilitats d’ocupabilitat.

Les 25 persones seleccionades tenen diferents perfils formatius (sense estudis, ESO, Cicles Formatius Mitjans i Superiors, estudis universitaris).  A més, hi ha participants que acumulen diversos anys en atur o que tenen especials dificultats d’accés al mercat per determinades casuístiques.  Hi ha qui acaba de finalitzar els seus estudis i cerca el seu primer treball; i qui acumula més trajectòria laboral en diferents sectors, com a serveis, administració, hostaleria, comerç, producció o informàtica, entre uns altres.

Marta Ledesma és la tècnica de la Fundació Santa María la Real que gestionarà la llançadora de Castelló durant els pròxims cinc mesos.  Explica que és un grup heterogeni, amb experiències molt diverses, la labor de les quals ara és convertir-se en un equip i compartir un mateix objectiu: ajudar-se mútuament per a millorar les seues habilitats professionals, emprendre una cerca de treball més proactiva i coordinada, per a comptar amb noves oportunitats laborals.

“Els participants arriben amb ganes d’aprendre moltes coses, sobretot temes d’habilitats socials i tècniques per a millorar les seues entrevistes de treball, per a optar a una ocupació”, detalla Ledesma, qui especifica que també els ha cridat l’atenció les activitats de coaching i intel·ligència emocional “perquè és un servei que rares vegades s’ofereix en la cerca de treball”.

Què faran en la ‘Llançadora’?  Durant els pròxims cinc mesos, es reuniran i duran a terme activitats per a millorar la seua ocupabilitat: sessions de coaching i intel·ligència emocional, dinàmiques de comunicació, marca personal i cerca d’ocupació 2.0; entrenament d’entrevistes personals; elaboració de mapes d’ocupabilitat, visites a empreses, reunions amb emprenedors i processos d’intermediació laboral amb responsables de Recursos Humans.

Bons resultats  Aquesta ‘Llançadora’ està inclosa en les 145 que Fundació Telefònica i Fundació Santa María la Real engegaran enguany per tot el país, per al que compten amb el cofinançament del Fons Social Europeu.