Carles Mulet indica que “vam demanar la gratuïtat ja fa mesos, donat el pèssim servei que oferien, i només han accedit a tornar els diners quan ja acaben els treballs del tercer fil i amb el criteri dels 30 minuts que ja existia i després que el Defensor del Pueblo haja obert expedient”.

L’anunci de Renfe de retornar el preu del bitllet de rodalies entre Castelló i València quan s’acumulen retrassos de més de 30 minuts és, en opinió del senador territorial Carles Mulet, “una nova presa de pèl de la companyia amb els valencians que dia rere dia han patit els problemes, falta de puntualitat i problemes en la seua vida diària com a conseqüència del penós servei de transport ferroviari, atribuïble a la mala planificació dels treballs del tercer fil, que durà una pseudoAlta Velocitat, que no AVE, per les vies tradicionals”.

Mulet ha recordat que Compromís es va reunir al mes de març amb representants de Renfe a València per traslladar-los la necessitat de que es plantejaren la gratuïtat mentre duraren els treballs del tercer fil, donat el pobre resultat de la petició del 50% de descompte o la mala solució dels autobusos llançadora pel temps en fer el trajecte. “Aleshores Renfe va ignorar tant les peticions del Govern valencià com les nostres al Senat, mentre se seguien incomplint els terminis anunciats de final d’obres i era creixent el malestar i és ara, quan ja arriba l’estiu, es te una data més o menys clara de finalització dels treballs que ja arriben a l’estació de Castelló i les vacances de molta gent, que accedeixen a tornar el preu del bitllet si se sobrepassa la mitja hora”, ha lamentat el senador que s’ha preguntat “què passa si arribem 29 minuts tard i després de fer la cua quan ja estàs fent tard, et diuen que no et tornen els diners ni et compensen per les molèsties?”Per a Compromís “la solució no és bona ni és fiable i molt menys retorna la confiança en una empresa que haurà de prosseguir en les properes setmanes els treballs cap a les comarques del nord fins Catalunya”.

Mulet ha recordat, a més, les patètiques habilitats del diputat Barrachina “anunciant a bombo i plateret l’arribada electoral d’un AVE –que no arribarà amb este tercer fil- per les passades festes de Magdalena i la campanya de promoció encetada pel partit popular del que és i serà un vertader empastre perpetrat pels conservadors que mai s’han prés seriosament els interessos dels valencians, que passen per tindre bones comunicacions de rodalies, una plataforma exclusiva per l’alta velocitat i mercaderies i adequades connexions amb els ports i nodes logístics”.

El senador ha anunciat que segueix a l’espera de l’actuació del Defensor del Poble, que ha obert un expedient a instàncies de Compromís i que la formació reclamarà un traspàs en condicions de les competències de rodalies, en coordinació amb el Govern Valencià i les formacions que vulguen sostindré aquesta reivindicació.