“L’Ajuntament de Castelló inverteix mig milió d’euros en educació en el nostre primer any mentre que el PP en tota la seua última legislatura no en va invertir ni un”, ha explicat el portaveu de Compromís Ignasi Garcia.

Un total de 13 col·legis s’han beneficiat d’aquesta inversió en la millora de les instal·lacions, a banda en un any s’han dut a terme més de 1300 actuacions en manteniment de les escoles públiques.

“Quan el grup municipal de Compromís va arribar al govern al juny de l’any passat es va trobar amb una situació ben trista, en els darrers sis anys cap de les 36 escoles públiques de Castelló no van rebre cap inversió. Era d’urgència capgirar aquesta situació en els centres escolars per a millorar les instal·lacions en les quals tants xiquets i xiquetes estudien. Garantir el dret de les persones a rebre una educació de qualitat en unes instal·lacions dignes ens van dur a treballar colze a colze amb equips directius i AMPES per veure necessitats i marcar prioritats, que s’han concretat en més de mig milió d’euros en sols un any per reparar les escoles públiques de Castelló.” Ha explicat el portaveu local de Compromís Ignasi Garcia.

Enric Porcar, l’edil d’educació s’ha dedicat en profunditat a atendre les peticions i sol·licituds de totes i cadascuna de les escoles que hi ha a Castelló, i fins avui són més de 1300 les actuacions que en matèria d’educació s’han dut a terme i així ho ha assegurat: “durant tot l’any he estat recorrent totes les escoles, reunint-me amb les AMPES (Associació de Pares i Mares d’Alumnes) i les direccions, escoltant a qui coneix i viu l’escola i prenent compromisos de millora constant i per açò, des que arribàrem al Govern Municipal no solament hem tret un partit enorme al contracte de manteniment d’instal·lacions educatives subscrit ja en temps del Partit Popular, realitzant en un any més de 1.300 actuacions, sinó que hem destinat pressupost inversor propi, aconseguint entre ambdues fórmules de reforma i manteniment el milió d’euros”.

Tot açò contrasta amb un Partit Popular que fa uns dies assegurava que havien rebut queixes de centres, però no concretava de quins centres, ni els motius, deixant perplexa a una comunitat educativa que veu amb molt bons ulls el treball continuat de Compromís al capdavant de la regidoria d’Educació.