L’Ajuntament renova el conveni amb la Fundació Punjab per a desenvolupar el projecte Arco Iris
Des de l’Ajuntament de Castelló s’ha signat avui un conveni de col·laboració amb la Fundació Punjab per a continuar desenvolupant el projecte Arco Iris. La Fundació treballa per tal de fer possible la integració del poble gitano i l’Ajuntament de Castelló col·labora amb programes dirigits a millorar les oportunitats dels veïns i veïnes de Castelló.

El programa Arco Iris està dirigit “al suport social, cultural i educatiu de les famílies gitanes assentades a Castelló i engloba diferents accions de caràcter socioeducatives denominades Escola Arc de Sant Martí, Escola de Mares, Grup En marxa, Escola Oberta i Absentisme i seguiment escolar”, segons s’ha explicat des de l’Ajuntament. Aquest conveni permetrà aportar 12.660 euros a la Fundació Panjab per a desenvolupar totes les accions.

L’Escola Arc de Sant Martí és una acció de reforç escolar que també aposta per afavorir la participació ciutadana de les famílies, crear vincles estables amb les associacions de mares i pares d’alumnes, impulsar processos de formació i inserció laboral i estimular l’accés als recursos socials i culturals existents.

D’altra banda l’Escola de Mares fomenta un espai de trobada entre les dones gitanes i que té com a objectius crear un fòrum de suport psicosocial, fomentar l’autonomia personal o impulsar la inserció bàsica i l’alfabetització. El Grup En marxa està constituït per un grup d’adolescents gitanos i gitanes que pateixen diferents graus de minusvalideses físiques i l’objectiu és fomentar la cultura reglada i informal, promoure el seu accés a les noves tecnologies i a l’alfabetització informàtica.

I l’Escola Oberta és una acció desenvolupada en coordinació amb l’Associació Gitana i l’equip directiu del centre de primària Sant Agustín i quant a l’acció d’Absentisme i seguiment escolar s’emmarca dins de la cooperació interinstitucional per a abordar la problemàtica de l’absentisme escolar en primària i secundària.