La regidora d’Igualtat de l’Ajuntament de Castelló, Ali Brancal, ha participat en una trobada interterritorial de projectes d’apoderament de les dones a Guadix (Granada). L’objectiu és posar en comú les activitats i resultats dels projectes d’apoderament desenvolupats per les distintes entitats participants.

En el marc del projecte Castelló Igualitari es proposen accions que impulsen, desenvolupen i promouen l’apoderament de les dones per a la construcció de la igualtat real entre dones i homes. És per aquest motiu pel qual des de la Regidoria d’Igualtat, en coordinació amb les associacions de dones, ha decidit adherir-se i incorporar-se a les trobades interterritorials i visites d’estudis que altres entitats, associacions, consells i federacions desenvolupen des del 2014.

Es tracta de projectes d’apoderament de dones en el que elles comparteixen experiències, aprenentatges, vida, eines de treball i a més ho fan juntes, generant vincles i xarxes de treball conjuntes. En aquestes trobades participen més de 80 associacions de tot l’estat i més de 140 dones, i en aquesta ha comptat amb grans expertes com la feminista Marcela Lagarde, Sara Ibarrola o Neus Albertos.

Entre els objectius que es persegueixen amb aquest projecte interterritorial es troba l’impuls de les accions d’apoderament del projecte “Castelló Igualitari”, promoure la participació i l’apoderament de les dones de Castelló, així com conèixer i transferir experiències d’apoderament i participació sociopolítica de les dones d’altres territoris a Castelló. A més, aquest també pretén dotar de recursos i coneixements sobre l’apoderament a les dones i associacions de Castelló, i generar xarxes internes i externes de col·laboració i intercanvi entre associacions.

Així doncs, la Regidoria d’Igualtat amb l’intenció de seguir apostant per aquests projectes organitzarà la trobada interterritorial el proper any a la ciutat de Castelló.