El Patronat d’Esports, encapçalat pel regidor Enric Porcar, ofereix la possibilitat d’iniciar-se en la pràctica d’esport a la població infantil i juvenil. Les Escoles Esportives Municipals completen una oferta d’esports bàsics que busca motivar la participació i el gust per l’esport, tenint en compte que es tracta de xiquets i xiquetes en formació i no d’esportistes d’elit.

La iniciativa està en marxa des del passat mes d’octubre i ha generat una gran acceptació per part de les famílies castellonenques per apuntar-se, que fins i tot ha creat cues. Els esports en els quals s’estan impartint classes durant aquest curs, 2017-2018, són: escacs, atletisme, bàsquet, handbol, ciclisme, duatló, esgrima, futbol-sala, pàdel, patinatge, pesca, pilota valenciana, piragüisme, rugbi, tenis, vela, voleibol, vòlei-platja i l’activitat poliesportiva, basant-se en diverses modalitats com l’atletisme, el bàsquet, l’handbol, el futbol-sala i el voleibol, entre d’altres.

Cada esport està desenvolupat tècnicament per una entitat esportiva, federació, club o entitat gestora amb les quals s’ha establert un conveni. A més, tots els participants i tècnics inscrits a les Escoles Esportives Municipals estan coberts per una assegurança de responsabilitat civil.

La duració d’aquestes activitats és l’equivalent a un curs escolar, encara que pot variar en funció de les característiques de cadascun dels esports. Aquesta es realitza als CEIP, IES, instal·lacions esportives municipals o als clubs esportius.