La Regidoria d’Igualtat ha engegat una sèrie de reunions anomenades ‘Barris Igualitaris’ per recollir les necessitats i inquietuds ciutadanes

La Regidoria d’Igualtat, encapçalada per Ali Brancal, ha engegat el procés d’elaboració per tal de configurar el que serà el III Pla d’Igualtat de la ciutat de Castelló. Per aquest motiu, des d’Igualtat s’han dissenyat quatre reunions sota el nom ‘Barris Igualitaris’ en diferents districtes de la ciutat per tal de conéixer les inquietuds i necessitats de la ciutadania, ja que la raó de ser d’aquest III Pla d’Igualtat es troba en una metodologia participativa que dóna veu a totes les entitats i associacions ciutadanes.

Les reunions consisteixen en una recollida de propostes ciutadanes per fer una ciutat més fàcil, més amable i més inclusiva. L’edil Brancal ha destacat que “el compromís és que les propostes de la ciutadania s’incloguen en aquest nou Pla amb l’objectiu de generar una ciutadania participativa i responsable mitjançant aliances, complicitats i col·laboracions entre entitats ciutadanes”. Així doncs, l’elaboració d’aquest no serà la d’un Pla de despatx, sinó que més bé naix i pertany a la ciutadania.

La primera de les sessions de ‘Barris Igualitaris’ es va celebrar ahir a l’Associació de Veïns i Veïnes de Primer Molí i on assistiren, juntament amb aquesta associació, les associacions veïnals Gumbau i Raval de la Trinitat, l’Associació de Jubilats i Jubilades Azahar i la Federació Valenciana de Cases de Joventut.

La resta de reunions per compartir i traslladar les distintes propostes i necessitats a incorporar a aquest II Pla d’Igualtat tindran lloc el proper 7 de juny a l’Associació de Veïns i Veïnes l’Aduana, el 13 de juny al Grau i durant el mes de setembre, amb la data exacta per confirmar, al Raval Universitari.