Garcia: “Hem revertir les polítiques del Partit Popular. Quan compromís està al govern, les coses es fan bé i les transformacions es consoliden”

Compromís ha continuat aquest matí la campanya ‘Castelló, Pam a Pam’, amb una trobada veïnal a la plaça del Primer Molí. La coalició va iniciar aquesta campanya al gener amb la intenció de recórrer el barris de Castelló escoltant i prenent nota de les necessitats del veïnat, i també per fer valdre les polítiques que durant aquestes dues legislatures han transformat Castelló en una ciutat més progressista, més verda i més igualitària.

Els membres de la candidatura de Compromís per Castelló, encapçalada per Ignasi Garcia, han pogut parlar amb el veïnat del barri i escoltar les seues inquietuds i suggeriments per millorar els seus barris. Seguidament, Ignasi Garcia, portaveu de Compromís per Castelló i candidat a l’alcaldia, el regidor i candidat; Francesc Mezquita i la candidata, Núria Solsona, han fet una xicoteta intervenció per fer valdre la tasca de Compromís al Govern de la ciutat, especialment pel que fa als projectes que han millorat els barris del Nord.

El candidat a l’alcaldia, Ignasi Garcia, ha destacat que “és difícil no veure diferències des que Compromís estem al govern municipal”. “En el govern de la ciutat hem revertit les polítiques que, el Partit Popular i les seues majories absolutes havien perpetrat”. Garcia ha explicat el treball de la coalició per fer front a l’emergència climàtica, “apostem per la mobilitat sostenible, i per això hem ampliat la xarxa de carril bici fins als 82 km, i treballarem per a superar els 100”.

D’altra banda, Mezquita, ha defensat que “allà on els veïns ens han necessitat, Compromís hem estat”. En eixe sentit, ha detallat la feina de la regidoria de Participació Ciutadania per fomentar la participació de les diferents associacions veïnals per assegurar la vida dels barris. A més a més, en la ronda de preguntes ha explicat una proposta de Compromís respecte a la petició d’una assistent de facilitar i agilitzar la resolució de xicotets problemes o incidències en els barris. L’edil ha proposat dotar d’una major autonomia per a fer xicotetes reparacions amb un fons propi per a les tinences dels districtes, on participen activament els veïns i veïnes, que són els qui millor coneixen els barris.

En la mateixa línia, “hem obert 4 centres d’educació en la participació juvenil i volem dos centres de participació per cada districte”, ha explicat Mesquita. Així mateix, ha reivindicat Castelló com una ciutat oberta i participativa i ha defensat un model de ciutat per a les persones. “Per això mateix, en una reunió amb els veïns del barri vaig suggerir obrir el Parc de *Rafalafena a la ciutat”, ha reivindicat.

Finalment, Solsona, ha reivindicat que Compromís és garantia d’una educació digna i gratuïta. “Les noves aules de 2 anys garanteixen més de 440 places públiques, i arribarem a 500. Tenim els exemples de l’aules de 2 anys al Bisbe Climent, Columbretes o Sant Agustí”. A més a més, ha destacat: “Ara tenim una ciutat més amable per als nostres xiquets i xiquetes i per a les famílies. Una ciutat viva, on els menuts tenen una oferta cultural diversa”. “Per fi Castelló som referent cultural: amb una programació estable, diversa, de qualitat i a l’abast de tota la ciutadania”.