Garcia: “És necessari que Castelló tinga infraestructures sanitàries de primera amb habitacions d’ús individual i una Atenció Primària en condicions que alleugere les llistes d’espera i la derivació de pacients a Urgències»

El portaveu de Compromís per Castelló i candidat a l’alcaldia, Ignasi Garcia, juntament amb la diputada a Les Corts Belén Bachero; el regidor i candidat Francesc Mezquita; i el candidat Pau Sancho, s’han reunit amb representants de la Junta de Personal de l’Hospital General Universitari de Castelló (HGUCS), amb membres dels sindicats CCOO, UGT, Intersindical, Satse i CSIF, per continuar compartint propostes i escoltant les reivindicacions de les treballadores i treballadors del sector sanitari. Una reunió on ambdós parts han reivindicat la necessitat d’un nou Hospital General, que siga un veritable centre de referència sanitària de la Comunitat, amb millors infraestructures, més inversions i més personal, contra l’actual infradotació per part de la Conselleria.

Els representants de Compromís per Castelló i els membres de la Junta de Personal del HGUCS han coincidit en la necessitat imperiosa de construir un nou Hospital General i reforçar l’Atenció Primària per alleugerar les llistes d’espera a les especialitats, i descongestionar les Urgències, saturades, i per aportar solucions a les carències del centre actual, amb més de 50 anys sense a penes inversions, i dotar-lo de més recursos humans, i millorar la qualitat laboral del personal sanitari després de la pandèmia.

El portaveu de la coalició, Ignasi Garcia, ha destacat que “és important i necessari un nou Hospital General per a Castelló i la seua àrea de salut, que siga referència de veritat, comparable a La Fe, amb habitacions d’ús individual, més inversions, més personal i que, en paral·lel, tinga una Atenció Primària en condicions capaç de realitzar proves diagnòstiques que descongestionen les Urgències i donen un respir al personal”. «Volem una Atenció Primària forta, amb un sistema de Punts d’Atenció Continuada als barris com cal i capaços d’autoabastir-se i minimitzar les derivacions», ha assenyalat Garcia. «Hem de lluitar per una sanitat pública, de la millor qualitat, autosuficient i amb recursos propis», ha incidit.

Els representants de la Junta de Personal del HGUCS han plantejat als membres de la coalició la necessitat de revertir el dèficit estructural de la plantilla, dotant l’hospital de més recursos i més eficients, i demanant un nou edifici que aporte solucions a l’actual infraestructura, obsoleta a parer seu, i per a la que reclamen més inversions. També han defensat crear una xarxa d’espais sanitaris i aprofitar infraestructures existents, com l’Hospital La Magdalena.