Garcia: «l’Ajuntament ha de participar activament en la consulta pública iniciada per la Conselleria de Sanitat»

La formació vol que el CICU torne a la ciutat de Castelló per a millorar la qualitat assistencial i la coordinació eficient de situacions d’urgència

Ignasi Garcia, Portaveu del Grup Municipal de Compromís, ha exigit que «l’Ajuntament de Castelló que participe activament en la consulta pública que ha iniciat la Conselleria de Sanitat ha iniciat sobre la proposta de projecte de decret de l’estructura d’organització Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU)». La formació vol que el CICU torne a la ciutat de Castelló, tenint en compte la rellevància de la decisió per a «la qualitat assistencial i la coordinació eficient de situacions d’urgència».

Garcia ha recordat que «en maig del 2021, tots els regidors i regidores de l’Ajuntament de Castelló vam aprovar una declaració institucional demanant que el CICU no marxarà a València. En aquest sentit, el portaveu ha subratllat que «Compromís sempre s’ha oposat al seu trasllat. En totes les ocasions passades, en les diferents institucions, Compromís vam votar a favor de mantindre el CICU a Castelló». Malgrat això, ha fet referència a que la decisió de centralitzar-ho a València va ser presa per la Conselleria de Sanitat «sota una gestió que no corresponia a Compromís».

Compromís considera que «el retorn del CICU a Castelló és essencial per a garantir una atenció mèdica de qualitat i una coordinació efectiva en situacions d’urgència». Garcia va concloure les seues declaracions reiterant la voluntat de Compromís de «lluitar per la millora dels serveis de salut a Castelló» i va assegurar que el partit continuarà treballant «en defensa dels interessos de la majoria i el seu benestar».