Garcia: “El pressupost està impregnat de la ideologia de l’extrema dreta on pareix que cada vegada es troba més còmode el Partit Popular”.

“La reducció d’un 80% en les ajudes al màster per la pau de la Universitat Jaume I i en la rehabilitació d’habitatges, l’eliminació de la col·laboració amb la Fundació Isonomia de l’UJI i la suspensió de les ajudes a les entitats que promouen el valencià o la cultura popular de Castelló demostren que Begoña Carrasco ha assumit l’agenda política de Vox”.

El Grup Municipal de Compromís per Castelló ha acusat l’alcaldessa de Castelló, del Partit Popular, Begoña Carrasco, d’assumir l’agenda de Vox en l’elaboració dels pressupostos per a l’any 2024 assenyalant que “està impregnat de la ideologia de l’extrema dreta on pareix que cada vegada es troba més còmode el Partit Popular” i destacant diversos aspectes que ha qualificat com a preocupants i que “reflecteixen una deriva ultra en qüestions que fins ara el PP mai havia qüestionat”.

Ignasi Garcia, portaveu de Compromís a l’Ajuntament, ha criticat l’esborrany dels comptes municipals perquè considera que és un pressupost que parteix del negacionisme del canvi climàtic perquè, segons el portaveu, elimina les partides destinades a instal·lacions d’energies renovables i a infraestructures de reutilització de l’aigua. “Aquesta actitud irresponsable posa de manifest la falta de sensibilitat del govern municipal cap a les urgències ambientals”, afirma el portaveu. De la mateixa manera que “ha calat el discurs negacionista del canvi climàtic de Vox amb la retirada de l’Ajuntament de Castelló de la Xarxa de desenvolupament sostenible”.

A més a més, Compromís assenyala que el pressupost retalla de manera significativa les ajudes de cooperació internacional quan la mateixa Begoña Carrasco, d’acord amb les declaracions de Garcia, va assumir un compromís en campanya de treballar per arribar al 0,7% del pressupost en cooperació. Per a Garcia, l’alcaldessa del PP “enganya una vegada més a la gent” i ha qualificat d’inacceptable que “en un moment com l’actual, amb problemes globals que requereixen una resposta conjunta, l’Ajuntament de Castelló elimine la seua contribució als programes de cooperació”, fent especial menció a la retirada de les ajudes als refugiats palestins “quan estem vivint una vertadera massacre cap a una població indefensa”, afegeix Garcia.

El portaveu de Compromís també ha expressat la seua preocupació perquè “s’ha modificat la denominació de moltes partides del pressupost per a amagar la diversitat sexual”. “És evident que aquest pressupost vol relegar el col·lectiu LGTBI a l’ombra de l’armari, negant-los la visibilitat i els drets que mereixen”, denuncia Garcia.

Finalment, Ignasi Garcia ha ressaltat algunes de les retallades més impactants en àmbits com la cultura i l’educació i la col·laboració amb institucions educatives i socials. “La reducció d’un 80% en les ajudes al màster per la pau de la Universitat Jaume I, d’altre 80% en la rehabilitació d’habitatges, l’eliminació de la col·laboració amb la Fundació Isonomia de l’UJI i la suspensió de les ajudes a les entitats que promouen el valencià o la cultura popular de Castelló són decisions que ens preocupen i que demostren que Begoña Carrasco ha assumit l’agenda política de Vox”, ha conclòs Garcia.